Povodom najave ministra prometa i komunikacija BiH Damira Hadžića i ministra saobraćaja i veza RS-a Nedeljka Čubrilovića da će talgo vozovi od jeseni povezivati Bihać, Novi Grad, Banju Luku, Doboj, Zenicu, Sarajevo i Mostar, te da će na taj način BiH prvi put nakon 20 godina ponovo biti povezana od sjeverozapada do juga, Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine žele podsjetiti javnost na izuzetno važnu činjenicu koju su ministri Hadžić i Čubrilović u svome obraćanju izostavili.
Naime, Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine uspostavile su u septembru 2010. godine putničku liniju na relaciji Sarajevo-Bihać i to je bilo prvi put da nakon 18 godina prekida zaživi putnički željeznički saobraćaj na ovoj relaciji. Međutim, zbog izostanka finansiranja od strane vlada kantona u FBiH i prije svega, Vlade FBiH, kao većinskog vlasnika i osnivača Željeznica FBiH, ova linija je ugašena nakon samo devet mjeseci. Posebno naglašavamo da su tokom prometovanja voza na relaciji Sarajevo-Bihać, Željeznice FBiH snosile sve troškove, pa čak i one koje su trebale snositi Željeznice RS.
Željeznice Federacije BiH pozdravljaju odluku ministra Hadžića da se visokokvalitetni putnički kapaciteti Željeznica FBiH stave u funkciju, ali se, prije svega, moraju obezbijediti konkretna sredstva za subvencioniranje ove putničke linije. Ukoliko subvencioniranje željeznica od strane države ostane samo mrtvo slovo na papiru, kao što je bilo u dosadašnjoj višedecenijskoj praksi, izražavamo bojazan da će talgo vozovi povezivati Bihać, Sarajevo i Mostar veoma kratko vrijeme.
Da se to ne bi desilo, odnosno, da bi se talgo vozovi stavili u službu građana BiH u svom punom kapacitetu, neophodno je da država obezbijedi odgovarajuća sredstva i mehanizme za redovno i realno subvencioniranje putničkog željezničkog saobraćaja, što je obavezna prema slovu Zakona i što je praksa u svim državama svijeta.