Željeznice FBiH ostvarile su u 2022. godini najbolje finansijske rezultate u posljednjih 30 godina.
Ukupni prihodi kompanije u 2022. godini iznosili su 127,9 miliona KM, a ukupni rashodi 126,7 miliona KM. Ostvarena neto-dobit iznosi 1,2 miliona KM.
Operativna dobit, prije izdataka za kamate, porez na dobit i amortizaciju (EBITDA) u 2022. godini iznosila je rekordnih 29,7 miliona KM.
„Neto dobit i operativna dobit koju smo ostvarili u 2022. godini, prije svega je zasluga radnika i dokaz ispravne poslovne politike kompanije. Vratili smo ponos željezničkom radniku i istovremeno odgovorili svim poslovnim zadacima. Zahvalio bi se svim građanima koji koriste naše usluge, kao i poslovnim partnerima i institucijama koje su nam ukazale povjerenje“, riječi su Enisa Džafića, Predsjednika Uprave- Generalnog direktora Željeznica FBiH.
Džafić pojašnjava da su ključni faktori za povećanje prihoda kompanije bili povećanje prihoda iz robnog saobraćaja, putničkog saobraćaja, pružanja usluga na pruzi i iznajmljivanja lokomotiva i vagona.
Rast prevoza roba i putnika
U 2022. godini, Željeznice FBiH prevezle su 8.053.533 tona robe, što je za 49.134 tona više nego u 2021. godini, kada je prevezeno 8.004.419 tona robe.
U putničkom saobraćaju, Željeznice FBiH su u 2022. godini prevezle 360.456 putnika, što je povećanje od 170.123 putnika u odnosu na 2021. godinu, kada su Željeznice FBiH prevezle 190.333 putnika.
Ukupni prihodi od robnog saobraćaja iznose 89,9 miliona KM i veći su za 19,8 % u odnosu na 2021. godinu.
Prihodi od putničkog saobraćaja iznose 2,1 miliona KM i veći su za 94 % u odnosu na 2021. godinu.
Ljudski resursi
Na dan 31.12.2022. godine u Željeznicama FBiH bilo je uposleno 2698 radnika, što je za 101 radnik manje u odnosu na 31.12.2021. godine. U 2022. godini, 253 radnika napustilo je preduzeće po raznim osnovama, a primljena su 152 nova radnika, isključivo na poslovima organizovanja željezničkog saobraćaja, poslovima održavanja željezničke infrastrukture i poslovima održavanja vagona i lokomotiva u radionicama Željeznica FBiH.
U periodu od 2016. do 2022. godine, broj uposlenih smanjen je za 1026 radnika.
„Zbog povećanja produktivnosti rada u Željeznicama FBiH, svim uposlenicima u 2022. godini povećana su primanja za 6,7 % u odnosu na prethodnu godinu. Također je isplaćen regres nakon 40 godina, te je u skladu sa Uredbom Vlade FBiH isplaćena i jednokratna pomoć u iznosu od 800,00 KM svakom radniku, osim menadžmentu kompanije, jer radnici Željeznica FBiH su najznačajniji za rezultate koje je kompanija ostvarila u 2022. godini“, izjavio je Enis Džafić, generalni direktor Željeznica FBiH.
U periodu od 2016. do 2022. godine, Poreznoj upravi FBiH uplaćeno 224,2 miliona KM
Generalni direktor Željeznica FBiH naglasio je da su ostvareni rezultati omogućili da kompanija redovno izmiruje ne samo tekuće obaveze, nego i obaveze koje su nastale u ranijim periodima.
Prema javnim fondovima, po osnovu poreza i doprinosa, u 2022. godini uplaćeno je 37,1 milion KM. Od navedenog iznosa, 26 miliona KM odnosi se na tekuće obaveze, a iznos od 11,1 miliona KM na obaveze iz ranijih godina (period 2001-2016. godina), čime je nastavljen trend smanjenja glavnog duga prema Poreznoj upravi FBiH.
U toku 2022. godine, uplaćene su obaveze prema UIO BiH u ukupnom iznosu od 1,9 miliona KM. Željeznice FBiH nemaju neizmirenih obaveza prema UIO BiH.
„U periodu od 2016. do 2022. godine, uplaćene su obaveze prema Poreznoj upravi FBiH u iznosu od 224,2 miliona KM. Od navedenog iznosa, 176,2 miliona KM odnosi se na tekuće obaveze, a iznos od 48 miliona KM na obaveze iz ranijih godina. To je još jedan od dokaza da su Željeznice FBiH, osim povećanja obima rada uspjele i stabilizovati svoje poslovanje“, kazao je generalni direktor Džafić.
U cilju daljeg unapređenja rada i modernizacije Željeznica FBiH, neophodna je potpuna primjena zakonske regulative koja uređuje rad Željeznica FBiH i to: Zakon o Željeznicama FBiH, Zakon o finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja i Zakon o finansijskoj konsolidaciji JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo.