21 Novembar 2024 godine

ŽFBiH zabilježile povećanje prevoza putnika za 34,18%, a prihoda za 66,37 %

Željeznice FBiH u periodu I-VI 2018. godine, bilježe povećanje prevoza putnika za 34,18 % i povećanje prihoda  za 66,73 %, u odnosu na isti period 2017. godine. Izvršenje prevoza u prvih šest mjeseci 2018. godine  u odnosu na Plan veće je za 8%.

Od uvođenja putničke linije na relaciji Sarajevo – Bihać – Sarajevo, odnosno, od 03. jula 2018. godine do 30. avgusta, savremenim BH vozovima na ovoj relaciji prevezeno je 12.800 putnika, što predstavlja više od 100 putnika po vozu. S obzirom na to da je izvršenje veće od planiranog u ovom periodu, ispunjena su naša očekivanja.

Željeznice FBiH spremne su na uvođenje novih linija u Unsko-sankom kantonu ukoliko Vlada i Ministarstvo prometa i komunikacija Unsko-sanskog kantona, prepozna interes lokalne zajednice za uslugama koje ŽFBiH pružaju i iskažu spremnost da  u Redu vožnje za 2018/2019. godinu učestvuju  u sufinansiranju određenih linija  (što im je i zakonska obaveza).

Željeznice FBiH već drugu godinu tokom sezone nude svojim putnicima novu zajedničku ponudu prevoza koju čine usluge željezničkog prevoza od Sarajeva  do Čapljine savremenim BH Vozom i autobuski prevoz od Čapljine do Makarske, Splita i Neuma. Ponuda također, uključuje i povratak autobusima  iz Neuma sa vezom za dalji željeznički prevoz iz stanice Čapljina, što je u mnogome doprinijelo da imamo veći interes putnika za prevoz prema jugu.

Samo u sezoni juni-avgust, BH Vozom na relaciji Sarajevo – Čapljina – Sarajevo  prevezeno je  24.000 putnika, što znači da je svaki dan na ovoj relaciji u prosjeku putovalo oko 135 putnika po vozu.

U cilju da se i dalje zadrže određene međunarodne linije putničkih vozova, Željeznice FBiH su    poduzimale niz aktivnosti koje su pratila značajna finansijska ulaganja (dozvole za Talgo garniture, osposobljavanje kadrova i održavanje garnitura), te nudile Hrvatskim, Mađarskim i Srbijanskim željeznicama Projekat od zajedničkog interesa za unapređenje usluga u međunarodnom prevozu putnika. 

 Cilj ovog projekta bio je dovođenje potencijalnih resursa u funkciju višeg nivoa prometnih, turističkih i privrednih potreba, koji bi imao i širi značaj ne samo za gradove Ploče, Sarajevo, Doboj, Vinkovce, Zagreb, Beograd i Budimpeštu, već i za države Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Srbiju i Mađarsku, te su Željeznice FBiH bile spremne staviti u funkciju 9 modernih ”Talgo” garnitura iz svog voznog parka u sastav tih međunarodnih vozova, koje bi značajno podigle kvalitet i nivo usluga putničkog prevoza na tim relacijama.

 Ponuđeni Projekat podrazumijevao je određena zajednička ulaganja finansijskih  sredstava, stručnog kadra, kapaciteta i ostalih potrebnih resursa, ali ostale željezničke uprave  HŽ Putnički prijevoz (HŽPP), Mađarske željeznice (MAV) i Željeznice Srbije (ŽS) nisu pokazale svoj interes po pitanju izdvajanja finansijskih sredstava za realizaciju Projekta.

 Željeznice FBiH i dalje pokazuju interes za uspostavom međunarodnog saobraćaja. ŽFBiH su 2017. godine, uputile pismo HŽPP da su zainteresirane za uvođenje novog para vozova sa Talgo garniturama preko graničnog prelaza Slavonski Šamac na relaciji Sarajevo- Vinkovci, koji bi ostvario vezu na brzi voz EN 414/415 Beograd-Zagreb-Ljubljana-Beč-Cirih. HŽPP nije do danas  pokazao  interes  za ovom linijom.

 Potpuna liberalizacija tržišta željezničkih usluga u putničkom prevozu u Hrvatskoj nastupit će do  kraja 2019. godine,  tako da  se u skorije vrijeme može očekivati konkurencija HŽPP, kao i nekog od stranih državnih ili privatnih operatera,  koji će  zajedno sa ŽFBiH pokazati interes za uvođenjem neke  od međunarodnih linija kako u samoj Hrvatskoj, tako i za neke druge evropske zemlje.

Važno je na kraju istaći da uspostavljanje međunarodnih putničkih linija ne zavisi samo od ŽFBiH, nego zavisi i od Hrvatskih željeznica  i Željeznica Srbije, ukoliko iskažu svoj interes.